El racó del llibre ha estat innactiu duran uns anys per raons personals. Ja és hora de tornar a posar el blog en marxa. Ara però, no estarà adjunt al programa de ràdio, nomes a temes literàris. El bloc està ober a totes aquelles persones que vulguin promocionar un llibre només caldra posar-se en contacte amb el correu del blog.




dijous, 14 d’octubre del 2010

El palacio de cristal

Amitav Ghosh
Editorial Anagrama
Edició 2002
Pàgines 635
Biblioteca Francesc Oliver de Boteller -Tortosa

Vaig conèixer aquest autor per pura casualitat, un dia que vaig anar al metge i portava retard. La recepcionista em va dir si volia anar a fer un tom i em vaig arribar a la llibreria 22. A l’apartat de novetats hi havia el llibre Mar de roselles el primer d’una trilogia d’aquest mateix autor. El vaig comprar, perquè el tema em va interessar, i sóc incapaç d’entrar en una llibreria i marxar sense comprar. La contraportada deia “ De l’autor de la novel•la d’èxit internacional The glass Palace”. Vaig començar Mar de roselles, però em va semblar que primer hauria de llegir El palacio de cristal.

El protagonista és un nen indi anomenat Rajkumar i la Dolli, una donzella de la reina de Birmània. Es coneixen quan encara són uns nens, però en Rajkumar un cop a fet fortuna la busca i s’hi casa. La novel•la agafa com a referència a aquesta família per explicar-nos un munt de fet històrics que varen passar en aquella època.

Durant la colonització de l’Índia pels anglesos, trobarem la invasió anglesa a Birmània amb la destitució del rei Thibau i la seva família els quals van ser exiliat a l’Índia.
La invasió japonesa a Birmània i la gran marxa a peu de la població Índia establerta a Birmània per por de represàlies.
L’economia aportada pels arbres de teca, molt valuosa en l’època i també del com va anar canviant i van passar al cautxú.
El tracte entre classes, principalment en l’exèrcit Anglo-Indi.
Per últim la Independència de l’Índia.

El llibre es mou entre el colonialisme, l’amistat, les cultures i la independència d’un país que va ser ocupat durant molts anys.

Tractat amb molt rigor i amb una prosa fantàstica no deixarà indiferent a ningú.